ترنم ترنم ، تا این لحظه: 11 سال و 5 ماه و 15 روز سن داره

عشق مامانی و بابایی

اسباب بازی های غیر استاندارد عامل ایجاد کم شنوایی دائمی در کودکان

1391/3/24 9:46
نویسنده : بابا و مامان
282 بازدید
اشتراک گذاری

سباب بازی های غیر استاندارد عامل ایجاد کم شنوایی دائمی در کودکان

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: اسباب بازی‌های در سطح جامعه توزیع می‌شوند که به دلیل تولید صدای خارج از حد مجاز شنوایی کودکان را تخریب می‌کند.

"احمد کشانی" در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا گفت: به منظور انجام کار تحقیقاتی اسباب بازی‌هایی را در سطح شهر تهران از فروشگاه‌های مختلف جمع آوری کردیم و بعد از بررسی‌ها مشخص شد که برخی ازآن‌ها غیر استاندارد و از سطح آلودگی صوتی بالا و خارج از حد مجاز برخوردار هستند. وی اثرات مخرب اسباب بازی‌های غیر استاندارد را ایجاد کم شنوایی دائمی در کودکان ذکر کرد و افزود: البته اسباب بازی‌هایی که صداهای خارج از حد مجاز دارند اثرات دیگری نیز از جمله ایجاد اختلال در خوب کودکان را به دنبال دارد.

این شنوا‌شناس ادامه داد: به طور مثال کودکی که قبل از خواب با یک اسباب بازی پرسرصدا همانند جغجغه سروکار داشته باشد به طور حتم خواب خوبی را نخواهد داشت. عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با تاکید بر اینکه منابع زیادی از آلودگی صوتی در سطح جامعه وجود دارد که تحت کنترل نیستند افزود: مهد کودک و مدرسه‌ای که در مجاورت خیابان یا کارگاه قرار دارند بر روی یادگیری و مهارت‌های کلامی کودکان و همچنین حافظه دانش آموزان تاثیر می‌گذارد.

کشانی با اشاره به اینکه اسباب بازی‌های بی‌کفیتی در بازار وجود دارد که هیچ مارک و برچسب شناسایی برروی آنها وجود ندارد، افزود: البته این اسباب بازی‌ها هم ساخت داخل هستند و هم از کشورهای دیگر وارد می‌شوند. کشانی ادامه داد: این در حالی است که در خارج از کشور اسباب بازی‌هایی که تولید سر و صدا می‌کنند از استاندارد لازم برخوردار هستند و بر روی آن‌ها برچسب‌هایی وجود دارد که شدت صدا را نشان می‌دهد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بر اساس بررسی‌های انجام شده، کودکان در یک فضای کوچک با آْلودگی صوتی بالا نسبت به کودکان دیگر در محیط‌هایی با آلودگی صوتی پائین تر، بازی‌های هدفمند کمتری را انجام می‌دهند.

منبع:koodakmedia.com/?part=news&inc=news&id=758
پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)